18 mei 2018

10 GEBEDEN UIT DE PSALMEN

Ik deel vandaag een paar gebeden die opgenomen zijn in het boek van de Psalmen. Het zijn geweldige gebeden om voor jezelf en je geliefden te bidden - niet als lege huls maar heel bewust.

👉 Soms vind ik zelf geen woorden en vlecht ik mijn eigen gebed om de woorden uit een psalm heen.


Elk gebed hieronder is gekoppeld aan een psalm (HSV). Je kunt natuurlijk de hele psalm lezen. Of je pakt er alleen de genoemde verzen uit.

1. Psalm 19:13-15 - een gebed om trouw

2. Psalm 25:4-5 - een gebed om leiding

3. Psalm 25:16-21 - een gebed om hulp als het je last heeft hebt van persoonlijke zonden en de wreedheid van anderen

4. Psalm 27:10-14 - een gebed wanneer je in de steek gelaten bent en hulp en begeleiding nodig hebt

5. Psalm 42: 6-12 - een gebed als je neerslachtig bent

6. Psalm 51 - een berouwvol gebed om herstel

7. Psalm 55: 2-9, 23 - een gebed wanneer je depressief bent (vaak is de "stem van onze vijand" [v.3] onze eigen stem die ons leugens vertelt)

8. Psalm 63 - een gebed vol verlangen en vertrouwen

9. Psalm 86:11 een gebed om leiding en trouw

10. Psalm 90 - een gebed om Gods zegen op ons werk


Gail Burton Purath

2 opmerkingen:

  1. God hoort gebed en gebed verandert het leven om ons heen. Het is krachtiger dan welke andere kracht dan ook op aarde. Geloven mensen dat? Ik doe het, maar ik heb het gevoel dat ik het steeds weer opnieuw leer, de hele tijd.

    God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.