18 september 2017

GEBEDSSTRIJDERS ACHTER DE SCHERMEN

Ze was niet modieus, beroemd of rijk. Maar ik denk vast dat  er een speciale plek in de hemel zal zijn voor eenvoudige boerenvrouwen zoals mijn oma Burton. Zij hield van haar familie. Zij hield van haar God... en zij bad!


Ik vraag me af hoeveel dingen ik aan oma's gebeden te danken heb. Als ik aankom in de hemel denk ik dat Jezus mijn ogen ervoor zal openen zodat ik het kan zien. Ik zal nog meer verbaasd en dankbaar zijn dan ik nu al ben.

Lieve christen, als jij een (voor)bidder bent, dan is jouw rol in het leven echt belangrijk.

NIET VERGELIJKEN!
Vergelijk jezelf niet met anderen. Besef dat er groot werk gedaan wordt in binnenkamers van veel stille, onbekende christenen zoals: biddende moeders, vaders, grootouders, zussen, broers, tantes, ooms, zoons, dochters, buren en vrienden.

Kolossenzen 4:2 "Houdt sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging."


Jacobus 5:16 "Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt. Een krachtig gebed van een rechtvaardige brengt veel tot stand."

Filippenzen 4:6  "Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God."

1 Thessalonicenzen 5:17 "Bid zonder ophouden."

Gail Burton Purath



6 opmerkingen:

  1. Super mooi Aritha, Dank je wel. Soms lijkt het inderdaad of bidden niet zo belangrijk is als bijv een boek schrijven lezingen geven etc. Maar niets is minder waar dus .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. My Mother was a woman of prayer. She prayed as she worked. Wherever she was she prayed. When Mother died, I felt like an orphan, because my father had already died. I thought, "Who will pray for us now?!" Prayer is so very important! It's highly valued by God! No one should say they have nothing they can do, because all can pray! Prayer is not the least we can do, it is the thing of most importance we can do!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Avis, I understand a little bit you feelings about your feelings about your mom. Yes, prayer is important. I read this on a site and I will share it with you: "It is our job now to be Christ for others, and the easiest way to know what we need to do to be 'successful' is to talk directly to our Boss, God, through prayer and meditation.

      Verwijderen
  3. Op dit moment in mijn leven neem ik meer tijd voor gebed. Je blog komt als een bevestiging en een bemoediging. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn! Ik waardeer 't echt dat je dit even deelt, Deborah. Ik las vandaag dit bij Dirk van Genderen (was een bemoediging voor mezelf): "De Heere Jezus wil uw gebeden horen en verhoren, ook voor uw kinderen die nu nog niets van het geloof en van de Heere Jezus willen weten. Houd aan in het gebed en verwacht alles van de Heere." Dat vond ik echt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.