15 november 2017

SOKKEN GEVOUWEN?

Op een middag kreeg ik een telefoontje van mijn vier jaar oude kleindochter Gracie. Ze was zo opgewonden dat ze struikelde over haar woorden. Ik kon haar niet verstaan.

Mijn dochter kwam aan de telefoon en legde uit dat zij de was gevouwen hadden en dat zij Gracie geleerd had hoe ze haar sokken in een klein bolletje kon rollen. 



Zodra Gracie de taak onder de knie had, vroeg ze: 'Waar is de telefoon? Ik wil het tegen oma zeggen!' 

IK HOU VAN GRACIE!

Ik voelde me vereerd. Het feit dat sokken oprollen een onbeduidend is, maakte Gracie's telefoontje voor mij eigenlijk zinvoller. Gracie weet dat ik van haar houd en dat alles wat belangrijk voor haar is, ook belangrijk voor mij is!


HEM ALLES VERTELLEN


Dit lijkt op mijn relatie met God - Hij is alwetend, maar Hij houdt er toch van om te horen wat ik op mijn hart heb, hoe klein het dan ook is. Ik mag Hem alles vertellen. Dat is wat het wil zeggen om "voortdurend te bidden", zoals ons bevolen wordt in 1 Thessalonicenzen 5:17 

Heb jij de laatste tijd nog sokken gevouwen? God verlangt ernaar om het van je te horen!




Gail Burton Purath

2 opmerkingen:

Heel fijn dat je wilt reageren.