29 november 2017

IEDERE KEER ALS IK IJSTHEE DRINK

Er zijn zoveel belangrijke dingen om voor te bidden, maar meestal richt ik me gewoon op mijn familie.

Ik wil bijvoorbeeld heel graag bidden voor slachtoffers van sekshandel. Mijn hart breekt als ik aan meisjes denk die iedere dag seksueel misbruikt worden terwijl ik geniet van vrijheid en veiligheid. Mijn hart breekt. Maar ik vergeet zo vaak voor hen te bidden!



Dus bedacht ik een idee - een manier om van zo'n gebed een gewoonte te maken. Waarom zou ik de herinnering om te bidden, niet koppelen aan één van mijn dagelijkse bezigheden? Bijvoorbeeld:

  • Als ik een glas ijsthee drink (ik houd van ijsthee) zal ik voor meisjes bidden die seksueel misbruikt worden, ook al is het maar een snel stil gebed in een restaurant.
  • Als ik in mijn auto stap, zal ik bidden voor ongeboren baby's.
  • Als ik mijn tanden poets ... nou, heb jij al een idee?

Kolossenzen 4:2 zegt:

Houd sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging.

Doe je mee met dit gebedsexperiment? Ik zou het leuk vinden als je de manier deelt waarop jij jezelf herinnert om voorbede te doen.

Gail Burton Purath


2 opmerkingen:

  1. Goed idee! Ik denk dat ik voor de zendelingen die ik ken ga bidden, elke keer als ik de kaarsjes aansteek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heb ik een paar dagen over nagedacht maar het lukt me niet. Alhoewel het goed zou kunnen werken wil ik het misschien (nu) toch niet zo, denk ik. Ik bid op willekeurige momenten en soms veel te weinig. Ik heb wel jaren gebeden voor iets wat niet op mijn manier verhoort is. Wel weet ik dat er wel iets met mijn gebed gebeurd is. Er is wel een zekere vrede gegroeid. En daar dank ik voor. Maar soms heb ik momenten dat er een soort last op mijn hart ligt en dan gaat bidden vanzelf. Ik ben wel elke dag met Gods Woord bezig. Daar geniet ik van en ik denk dat ik God daar beter mee leer kennen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heel fijn dat je wilt reageren.